Priťahuje kvalitný content zákazníkov? 

Tak určite. Nie je vynútený, zákazníci ho vyhľadávajú sami, má za úlohu vzdelávať alebo zabávať. Neotravujte ich nudným bannerom či necielenou reklamou v rádiu.

 

Keď obsah, ktorý budete ponúkať zosúladite zo záujmami zákazníka, máte vyhraté. Návštevník bude sám iniciatívne vyhľadávať vami ponúkaný obsah, pritiahnite si ho viac k sebe, dostávate sa do jeho povedomia a bum. Je váš. V marketingovom svete hovoríme o inbound marketingu.

Čo je inbound marketing? 

Tvorba obsahu. Hodnotného, presvedčivého, relevantého, pútavého. V každej fáze nákupnej cesty lákajte zákazníka týmto obsahom, šírte ho online kanálmi a snažte sa získať jeho pozornosť. Inbound marketing prebieha v štyroch fázach: 

 

1. Priťahovať

Čítajú vaši zákazníci blogy alebo navštevujú sociálne siete? Ponúknite obsah svojim budúcim zákazníkom na miestach, kde ho hľadajú. 

 

2. Konvertovať

Zmeň návštevníka webu na zákazníka, získaj jeho lead. Pomôžu ti odkazy a formuláre.

 

3. Zatvoriť 

Vie o tebe, pozná tvoj produkt. Ešte nič nekúpil? Nevadí. Motivuj ho ku konverzii, pošli mu email s obsahom, ktorý ho zaujme. Už si pre neho dôveryhodný, ku konverzii dôjde čoskoro.

 

4. Potešiť

Staraj sa o svojho zákazníka. Poteš ho, urob mu radosť. A on sa vráti späť.

 

Computer Marketing GIF - Find & Share on GIPHY

Prečo robiť inbound marketing?

Pretože neotravuje a zákazníkovi prináša hodnotu. Ak predávaš elektroinštalačný materiál, môžeš zaujať videonávodom ako vymeniť vypínač. Ak riadiš tím obchodníkov, bude ťa zaujímať blog s najčastejšími chybami, ktoré sa pri predaji produktov vyskytujú.  

 

V rámci inbound marketingovej stratégie:

– analyzujeme konkurenciu,

– vymedzíme cieľovú skupinu,

– nastavíme postupnosť krokov, 

– realizujeme tvorbu obsahu (blog, video, …)

 

Práve inbound marketingová stratégia ide ruka v ruke s predajnou stratégiou. Kontaktné informácie, ktoré zákazník zanecháva (napríklad po prečítaní vášho blogu), môžu ďalej využívať obchodníci. Prepojenie inbound marketingu s predajnými analýzami a stratégiami vieme nastaviť v kooperácii s Deal Factory.  

 

Páčilo sa ti? Klikaj sem.