4 rozdiely medzi IGTV a YouTube

 

Vo svete videoobsahu zamiešal karty uplynulú stredu Instagram. Predstavil aplikáciu IGTV, ktorá slúži na publikovanie videí. Ak sa vám zdá, že takýchto platforiem je tu už viac než dosť, zdá sa vám dobre. Ale Instagram je kráľ, diktuje si pravidlá.

 

Ako sa vysporiada s novou konkurenciou videoportál YouTube? Nevieme. Ukáže čas a štatistiky. Vo výroku Kevina Systroma, CEO Instagramu, ktorý zverejnil na svojom profile tesne pred prestavením IGTV, však badať veľké ambície a nadšenie: “Prekročili sme 1 miliardu aktívnych používateľov na Instagrame a spustili sme najnovší produkt IGTV. Sme nadšení!”

 

Aby sme vás dostali do obrazu, ponúkame rýchly prehľad najväčších rozdielov medzi týmito dvomi videoplatformami.

 

 1. vertikálne vs. horizontálne zobrazenie 

Instagram vsadil na generáciu lenivých mileniálov, ktorým sa mobil nechce otáčať ani pri prezeraní videa. Miliarda užívateľov sleduje obsah na Instagrame predovšetkým na mobile, teda vertikálne zobrazovanie obsahu na IGTV je prirodzené.

 
Bored Rick And Morty GIF by Adult Swim - Find & Share on GIPHY

YouTube ostáva verný zobrazovaniu na šírku. Jeho používatelia po spustení videa už intuitívne otáčajú svoj mobil do horizontálnej polohy.

 2. profi vs. amatérske videá 

IGTV ponúka priestor amatérskym vlogerom či obrázkovým influencerom, ktorí to chcú skúsiť aj s videoobsahom. Tvoriť 10 minutové vlogy natočené mobilom bude výrazne jednoduchšie ako zabezpečiť celú videoprojekciu, upraviť obsah a následne zdieľať na YouTube.

 

Len či nevzniká priestor na tvorbu zbytočného videoobsahu (videoodpadu)?

 

3. časová sloboda vs. presné časové ohraničenie videa 

Platforma YouTube neobmedzuje dĺžku videa. Ponúka vo svojom obsahu krátke, pár minútové návody na skladanie detského kočíka, ale aj hodinové fashion tutoriály.

 

IGTV si ide svoje. Tvorcom poskytuje časový rozsah 15 sekúnd až 10 minút. Dostatočne veľký, ale zároveň ohraničený priestor pre influencerov, ktorým minútové video v profile či 15 sekúnd instantného príbehu nestačí. Vybraným influncerov Instagram ponúkol hodinový priestor na prezentáciu.

 

 4. reklamný priestor sa na IGTV nenachádza  

Výrazný a zároveň veľmi dočasný rozdiel. Reklamný priestor, ktorý vás otravuje na YouTube, zatiaľ na IGTV nenájdete. Do budúcna sa tento rozdiel určite zotrie.

 

Pre Marka Zuckerberga, tvorcu Facebooku a majiteľa Instagramu, sa stane reklama na IGTV dôležitým zdrojom príjmov. Nasvedčuje tomu rast akcií Facebooku v deň predstavenia IGTV na 202 dolárov za akciu (o 2,32 %).

 
Wolf Of Wall Street Money GIF - Find & Share on GIPHY

 Ako si založiť nový účet IGTV? Ako nič. 

IGTV umožňuje vytvorenie vlastného účtu komukoľvek. Stala sa integrovanou súčasťou aplikácie Instagram (áno, to je tá nová ikonka) a zároveň si ju môžete stiahnuť ako samostatnú aplikáciu. Pozri postup.

 

 
  • 4 rozdiely medzi IGTV a YouTube
  • 4 rozdiely medzi IGTV a YouTube

Ak si stratený s instantnom svete, pomôžeme ti. Na Instagram fotíme, točíme a píšeme príbehy viacerých našich klientov. Sleduj nás a dozvieš sa viac.