Má firemný profil na Instagrame význam?

Sociálne siete sú fenomén, ich neohrozeným kráľom je Facebook. Ten používajú už 2 miliardy ľudí na celom svete. Aj Slovensko a Česko patria ku krajinám, v ktorých je sociálna sieť Marka Zuckerberga číslo 1. Jej silu si uvedomujú malé i veľké firmy. Často sa však sústredia iba na Facebook a propagáciu na ostatných sociálnych sieťach zanedbávajú či v horšom prípade dokonca ignorujú. Pri Snapchate sa toto rozhodnutie dá pochopiť, dokonca aj pri Twitteri, no pri Instagrame už menej. Prečo?  

Instagram v číslach

Populárna sieť s fotografiami (v súčasnosti aj s videami) vznikla v roku 2010 a dnes má už viac ako 600 miliónov aktívnych používateľov. A čo u nás? Na Instagrame je registrovaných viac ako 880-tisíc Slovákov. Každý deň túto sieť používa približne tretina z nich. 

Prečo má firemný profil na Instagrame význam

Svoj instagramový newsfeed denne scrolluje až 400 miliónov z nich. A že je čo scrollovať! Každý deň sem pribudne priemerne 95 miliónov nových fotiek a videí. Na Instagrame spolu nájdeš viac ako 40 miliárd snímok. Najpoužívanejším hashtagom je #love, pod ktorým nájdeš viac ako 1 miliardu postov. 

Prečo má firemný profil na Instagrame význam

Povieš si: „Super čísla, ale prečo by tu mala byť aj moja firma?“ Fotky tvojej spoločnosti sa nestratia, 70 % všetkých používateľov sleduje aspoň jeden firemný profil. Z nich až 75 % po prezretí postu vykoná nejakú akciu – navštívi web, zistí si viac o firme alebo dokonca kúpi produkt. Prečo je toto číslo také vysoké?

Vizuál predáva

Na Instagrame nejde (až tak) o slová, ale o pekné fotky. Veľkým plusom je, že pri ich tvorbe dokážu aj menšie firmy konkurovať tým veľkým. Nemusíš mať iba načančané dizajnové produkty, aby ti ľudia dali svoje instagramové srdiečko. Dobrý fotograf príťažlivo a zaujímavo zachytí akýkoľvek produkt – zošity, gombíky či vlnu na štrikovanie. Stačí zapojiť trošku kreativity.

Prečo má firemný profil na Instagrame význam

Menšia konkurencia

Používatelia na sociálnych sieťach stále viac túžia po vizuálne príťažlivom obsahu. Nemusíš ukazovať iba štýlovo nafotené výrobky, pokojne pridaj zaujímavé štatistiky, infografiky či unikátne zábery z pozadia firmy. Práve fotky z backstagu majú medzi používateľmi skvelú odozvu – ukážeš im to, čo chcú vidieť. A bonus navyše – na Slovensku je konkurencia na Instagrame výrazne menšia ako na Facebooku.

Smartfóny v rukách

Zákazník si od teba objedná produkt, príde mu v peknom balení a hneď sa ním pochváli na Instagrame. Veď prečo nie? Zvýšim kontrast, pridám filter a parádna fotka je na svete – navyše s hashtagom tvojej firmy. A produkt sa spontánne šíri k ďalším ľuďom bez akýchkoľvek nákladov na reklamu.

Prečo má firemný profil na Instagrame význam

Aby sa ľudia k tvojej značke dostali bez opustenia instagramovej aplikácie a otvárania internetového prehliadača, potrebuješ na tejto sociálnej sieti vlastný profil. Nehovoriac o tom, že mnoho ľudí (vo Veľkej Británii až 75 %) pri sledovaní telky používa ďalší displej, napríklad smartfón na scrollovanie Instagramu.

 

Takže áno, firemný profil na Instagrame má veľký význam. Ten náš si pozrieš TU.

 

A čo tvoja firma, už má účet na tejto sociálnej sieti? Napíš nám a naštartujeme tvoj Instagram tak, ako sme ho nakopli FAnn parfumérie.

Páčilo sa ti?