3 veci, ktoré máme na našej práci najradšej | Kreativ Gang info@kreativgang.sk

3 veci, ktoré máme na našej práci najradšej

13. mája 2022

Ich revírom je kreativita, ich tempo je akčné. Ich súpermi sú hraničné deadliny a nerozhodní klienti. Taká je naša práca. Nie vždy je to med lízať. Napriek tomu je našim najväčším poháňačom a nevadia nám pri nej ani pondelky.

Inzeráty sľubujú kávu, firemné raňajky či dynamický kolektív. Je v tom ale oveľa viac. A my ti za seba povieme čo. Spomedzi accountov, grafikov a social media managerov sme vybrali zástupcu, ktorý na svojej práci našiel svoje 3 hlavné poháňače.

Zástupca account managerov Lili

1. KEĎ VECI ZAČNÚ DÁVAŤ ZMYSEL A IDEA Z BRAINSTORMINGU ZAČNE ZARÁBAŤ

Najviac ma fascinuje proces tvorby. Začína na stretnutí s klientom, ktorý nás briefuje, a končí niečím fyzickým – hmatateľným. Baví ma organizovať kreatívku, kde si namixujem kreatívcov. Baví ma byť v ich ideách ráciom- v zmysle budget, počasie, konkurencia… Baví ma byť klientským hlasom keď (najmä pri dlhších spoluprácach) viem, čo na nápad povie ešte skôr, ako sa dostane do prezentácie. Baví ma hľadať, zisťovať, telefonovať a predstavovať ostatným dodávateľom našu ideu a nadchýnať ich minimálne tak, ako sme nadšení my (ak sa to dá).
Baví ma sedieť na reportoch a počúvať výsledky predajov po kampani. 

2. KEĎ SA NÁM PODARÍ ,,UCHRÁNIŤ“ KLIENTA PRED NÍM SAMÝM

Keď zmysluplná kreatíva, odvážnejšia idea a pekné grafiky zvíťazia nad emóciami.

3. KEĎ SA Z KLIENTA STÁVA PARŤÁK

Ako account s klientmi komunikujem väčšinu každého môjho pracovného dňa. Píšeme si, telefonujeme, pijeme kávu, rozprávame sa o úspechoch, fuck-upoch, číslach, predstavách, peniazoch, nápadoch… To všetko je oveľa, oooooveľa príjemnejšie, keď na druhej strane sedí človek, s ktorým sa vieme zasmiať a sme na rovnakej vlne. Moja práca je super, pretože mi do života pravidelne prináša skvelých ľudí, ich inšpiratívne projekty a s nimi spojené nové výzvy.

Zástupca grafikov Aďo

1. KEĎ SA NÁM NAOZAJ PODARÍ JEDNÝM VIZUÁLOM KOMUNIKOVAŤ TISÍC SLOV

Pracujeme na kampani, klient chce na maličkom štvorci reklamy odprezentovať 10 benefitov spoločnosti, 20 odpovedí na často kladené otázky a celú ústavu Slovenskej republiky… V týchto momentoch je to ťažké, a nie každý klient sa dá presvedčiť, že je toho príliš veľa. Existujú ale úspešné momenty, kedy sa nám podarí (často vďaka svižnému brainstormingu s kolegami) spracovať vizuál, ktorý potrebuje minimum textu, no má maximum klientovej spokojnosti. Tieto chvíle mi pripomínajú, aká je vizuálna komunikácia dôležitá a nedocenená.

2. KEĎ DÁVAME TVÁR SPOLOČNOSTI

Logo tvorba bola vždy moja obľúbená časť grafiky. Nie je to ľahké, no stále je to nesmierne pútavé. Častokrát je logo tá prvá stránka spoločnosti, s ktorou sa zákazník stretne. Logo je v podstate taká načiahnutá ruka projektu/firmy/startupu smerom k zákazníkovi, ktorý hľadá komu by zveril svoj záujem (a peniaze).
Je teda nesmierne dôležité spracovať túto stránku múdro a sympaticky. Teším sa z hľadania tváre značky, ktorá sa bude skvieť či už na vizitke, alebo na chvoste súkromného lietadla.

3. KEĎ KLIENT VERÍ V NAŠE SCHOPNOSTI (ANEB LILI IM POVIE, NECH VERIA)

I keď k nám príde mnoho klientov s nastavením “potrebujeme vás”, častokrát zistíme, že nás prišli skôr presvedčiť o ich vlastnej definícii úspešného marketingu. Preto je vždy skvelé, keď začnú naši accounti čarovať s ich úžasnými schopnosťami a presvedčia klienta o tom, že je dôvod, prečo je každý z nás v Gangu, a prečo sedíme na našich špecifických stoličkách, na ktoré sme si všetci nejaké tie roky dreli.

Zástupca social media managerov Nika

1. KEĎ CONTENT NIE JE LEN O GRAFIKE

Vybehnúť niečo pofotiť a potočiť reálne von/ku klientovi je super. O to viac, keď je klient s výsledkom spokojný. Vieme do toho vložiť kúsok seba a má to potom úplné iný vibe. Rovnako ma baví sa zúčastňovať na produkcii fotiek, vymýšľať set-upy a hrať sa so svetlami. Pri takejto činnosti ubehne 4 -5 hodín ako nič. 

2. INŠPIRÁCIA VŠADE NAOKOLO

Keď vidíme nejaký insight v každodennom živote, ktorý sa dá následne použiť do content plánu. O to lepšie, keď vidíte to množstvo ľudí, ktorí sa s tým stotožnia.

3. ŽIADEN STEREOTYP

Keby mám povedať jednu vec, ktorú nemám rada, tak je to stereotyp. A toho sa tu ozaj nemusím báť. Keď sú klienti aj rovnakí, práca sa neustále nejakým spôsobom odlišuje. Nové fotenia, nová kreatíva, iné kampane a zábava s kolegami, ktorí sú niekedy viac kamoši ako kolegovia. 

The end

Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.

Podobné články