Marketing ti prinesie nových zákazníkov. Marketing ti pomôže predávať. Marketing ťa zviditeľní. Marketing je cesta. Je to tak, no napriek tomu možno stále váhaš. Váhaš, či tvoj biznis potrebuje marketing. Veríš mýtom.
My ti predstavíme 5 tých najčastejších. Prisvietime si na ne a dúfame, že svoje váhanie nakoniec prehodnotíš.
Chápeme. To však neznamená, že je to strata času. Alebo peňazí. Malé spoločnosti si iba musia marketingové aktivity poriadne premyslieť a naplánovať. To sa dá s detailným marketingovým plánom, kde sa sleduje každá spustená aktivita. Iba tak je možné rýchlo eliminovať akýkoľvek zádrhel a opraviť ho. Keď sa tak stane a plán funguje, firmy zrazu majú viac času. Aj peňazí.
Mýtus opravujeme na: „Sociálne siete sú dostupný a efektívny marketingový nástroj.“ Pozornosť zákazníka získaš tam, kde ťa bude vidieť. A na sociálnych sieťach nie sú iba deti a mileniáli.
Platforiem je mnoho a každá má svoje špecifické publikum. Je teda viac ako pravdepodobné, že ťa tam tvoja cieľová skupina zachytí. Nehovoriac o tom, že ti sociálne siete ponúkajú nástroje na online nákupy, ktoré návštevníkov povedú na tvoju webstránku.
Jasné, je to možné. Vďaka výkonnostným kampaniam a nafúknutému budgetu. Je to však krátkodobé riešenie bez udržateľnosti. Dobrý marketing si vyžaduje dlhodobý proces, v ktorom sa sústredíš na získanie povedomia, udržanie dobrej reputácie značky a spokojných zákazníkov, ktorí sa budú opakovane vracať. To sa dá dosiahnuť dlhodobými postupmi, správnym SEO a obsahom. Čo je otázka niekoľkých mesiacov až roka.
Uf, fakt silný mýtus! Konzistentnosť je kľúčová pri budovaní povedomia o značke. Pravidelná a rozpoznateľná komunikácia je mantrou dobrého marketingu. Zákazník totiž zabúda, netuší, s čím si informácie spája, stráca záujem. Aby sa tak nestalo, potrebuješ čistú a jasnú komunikáciu, ktorá už z diaľky bude kričať meno tvojej značky a ľudia ju budú evidovať. Používaj preto rovnaký štýl komunikácie naprieč celým online aj offline priestorom.
Nie, len slepo postovať na sociálne siete nestačí, o tom marketing nie je. Je o odhodlaní, výskume trhu a skúsenostiach s tým, čo funguje a čo nie. Kvalita vyhráva nad kvantitou. A tá pokrýva veľmi veľa sfér. Obchodno-marketingové stratégie, grafický dizajn, copywriting, analýzu dát, e-mail marketing… Dokážeš toto všetko sám? Ak áno, gratulujeme, si jeden z mála.
Ak nie, vždy sme tu pre teba. Pretože ak sa marketing nerobí, alebo sa nerobí správne, pomaly ale isto strácaš zákazníkov. Príde niekto iný, kto venuje marketingu viac času a urobí to lepšie. A ty chceš byť predsa lepší ako iní.
A s tým ti pomôžeme my.
Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.