Keď má kreatívna agentúra dosť reklamného smogu, hľadá iné alternatívy na propagáciu svojich klientov. Street art ľudí neotravuje. Myšlienka, ktorú nesie je hlbšia. Nie lacná a prvoplánová.
V spolupráci s naším klientom Excelent, ATELIEROM XIII a reklamnou agentúrou Triad sa nám podarilo skrášliť bratislavskú Obchodnú ulicu. O tom, ako to vypálilo sme sa zhovárali so Zuzanou Imrichovou, brand manažérkou spoločnosti Excelent a Jurajom Ličkom, zakladateľom ATELIERU XIII.
Kto je autorom myšlienky vytvoriť takéto street art dielo?
JL: Myšlienka vznikala postupne a spoločne. Bojujeme proti vizuálnemu smogu a street art považujeme v tomto prípade za dobrú zbraň.
ZI: Značka Excelent dlhodobo komunikuje koncept #svojoucestou. Je otvorená kreatívnym návrhom a baví ju robiť veci inak. Aj to bol dôvod, pre ktorý sme šli do tejto spolupráce.
Ako ste vyberali umelcov na spoluprácu?
JL: Chalani Viktor Feher a Samuel Velebný dlhodobo spolupracujú s ATELIEROM XIII. V ich dielach sa často nachádza hlbší odkaz. A ten sme na stenu potrebovali preniesť.
ZI: Obchodná ulica je miesto, kde sa už dávno stretávajú rôzne kultúry. Žijú a zabávajú sa tu mladí študenti, denne ňou prejdú tisícky ľudí. Zároveň je to jedno z ikonických miest nášho hlavného mesta, ktorému prislúcha nálepka gýčové či plné vizuálneho smogu. V poslednom období je opakovane medializovaná v súvislosti s vandalizmom a násilím.
Rozhodli sme sa veci zmeniť “svojou cestou”. Oslovili sme chalanov, ktorí sa už roky venujú skrášľovaniu verejného priestoru.
Čo bolo dobré, šírilo sa ďalej. Magazín Stratégie vyhodnotil našu maľbu v mesiaci august za najkreatívnejšiu kampaň v kategórii OUT OF HOME. Písal o nás Startitup, Refresher i Stratégie. Yes, we can!
Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.