Ako sme maľovali stenu na Obchodnej

Keď má kreatívna agentúra dosť reklamného smogu, hľadá iné alternatívy na propagáciu svojich klientov. Street art ľudí neotravuje. Myšlienka, ktorú nesie je hlbšia. Nie lacná a prvoplánová.

 

 

V spolupráci s naším klientom Excelent, ATELIEROM XIII a reklamnou agentúrou Triad sa nám podarilo skrášliť bratislavskú Obchodnú ulicu. O tom, ako to vypálilo sme sa zhovárali so Zuzanou Imrichovou, brand manažérkou spoločnosti Excelent a Jurajom Ličkom, zakladateľom ATELIERU XIII.

 

Kto je autorom myšlienky vytvoriť takéto street art dielo? 

JL: Myšlienka vznikala postupne a spoločne. Bojujeme proti vizuálnemu smogu a street art považujeme v tomto prípade za dobrú zbraň.

ZI: Značka Excelent dlhodobo komunikuje koncept #svojoucestou. Je otvorená kreatívnym návrhom a baví ju robiť veci inak. Aj to bol dôvod, pre ktorý sme šli do tejto spolupráce.

 

Ako ste vyberali umelcov na spoluprácu?

JL: Chalani Viktor Feher Samuel Velebný dlhodobo spolupracujú s ATELIEROM XIII. V ich dielach sa často nachádza hlbší odkaz. A ten sme na stenu potrebovali preniesť.

 

Čo zobrazuje táto maľba?

ZIZobrazuje motív mestského domu v rušnej situácii, ktorá je typická pre dianie na Obchodnej. Podľa slov ViktoraSamuela je to akýsi pamätník dobra. Na stene nájdete príbehy rôznych ľudí. Spája ich spolupatričnosťvzájomná tolerancia. Spoločne prinášajú odkaz o tom, že aj Obchodná je miesto pre všetkých.

 

Prečo ste sa rozhodli práve pre toto miesto?

ZI: Obchodná ulica je miesto, kde sa už dávno stretávajú rôzne kultúry. Žijú a zabávajú sa tu mladí študenti, denne ňou prejdú tisícky ľudí. Zároveň je to jedno z ikonických miest nášho hlavného mesta, ktorému prislúcha nálepka gýčové či plné vizuálneho smogu. V poslednom období je opakovane medializovaná v súvislosti s vandalizmom a násilím.

Rozhodli sme sa veci zmeniť “svojou cestou”. Oslovili sme chalanov, ktorí sa už roky venujú skrášľovaniu verejného priestoru.

 

  • Zdroj: Excelent

    Zdroj: Excelent

  • Zdroj: Excelent

    Zdroj: Excelent

  • Zdroj: Excelent

    Zdroj: Excelent

  • Zdroj: Excelent

    Zdroj: Excelent

  • Zdroj: Excelent

    Zdroj: Excelent

  • Zdroj: Excelent

    Zdroj: Excelent

  • Zdroj: Excelent

    Zdroj: Excelent

  • Zdroj: Excelent

    Zdroj: Excelent

  • Zdroj: Excelent

    Zdroj: Excelent

  • Zdroj: Excelent

    Zdroj: Excelent

  • Zdroj: Excelent

    Zdroj: Excelent

A víťazom sa stáva. Ta dá. Kreativ gang.

Čo bolo dobré, šírilo sa ďalej. Magazín Stratégie  vyhodnotil našu maľbu v mesiaci august za najkreatívnejšiu kampaň v kategórii OUT OF HOME. Písal o nás Startitup, RefresherStratégie. Yes, we can!

 

Aj tebe vymyslíme kampaň, o ktorej sa bude rozprávať. Chceš?