Branding nad logo: Budovanie silnej vizuálnej identity značky | Kreativ Gang info@kreativgang.sk

Branding nad logo: Budovanie silnej vizuálnej identity značky

7. septembra 2023

Keď sa povie rozpoznateľnosť značky, čo ti napadne ako prvé? Pravdepodobne logo. A hoci máš pravdu a logo je naozaj dôležitou súčasťou značky, budovanie silnej identity ho presahuje. Ide o vyrozprávanie príbehu. Vytvorenie vzťahu so zákazníkom. Zadefinovanie silných brand kódov.

Vizuálne identity robíme často a radi. A povieme ti, prečo novú identitu potrebuje aj tvoja značka.

Čo je vizuálna identita?

Jedinečná kombinácia vizuálnych, verbálnych a emocionálnych prvkov, ktoré odlišujú tvoju značku od všetkých ostatných. Definuje, ako tvoja značka vyzerá, komunikuje a pôsobí. Silná identita odráža hodnoty, osobnosť a misiu značky.

Pastva pre oči

Hoci logo je ústredným vizuálnym prvkom, vizuálna identita skrýva oveľa viac. Patrí tam typografia, farebná paleta, obrázky, dizajnové prvky… Všetky zastávajú dôležitú úlohu a prispievajú ku komplexnej identite značky.

Typografia:

písmo, ktoré používaš, definuje tone of voice a osobnosť značky. Tučné a futuristické fonty sa používajú v tech firmách, zatiaľ čo elegantné písmo využívajú brandy, ktoré chcú pôsobiť prémiovo. A zvyčajne sú aj v inej cenovej.

Paleta farieb:

farby vyvolávajú emócie a asociácie. Preto ich určite nezanedbaj. Vyber si také farby, ktoré budú v súlade s hodnotami tvojej značky a budú mať pozitívny vplyv na cieľovú skupinu.

Obrázky:

obrázky a grafiky, ktoré používaš, by mali byť konzistentné a v súlade s posolstvom značky. Ak si minimalistická značka kancelárskych spiniek a použiješ gýčové obrázky spinky pri západe slnka, pravdepodobne neuspeješ. (Alebo možno práve vďaka tomu áno? Ktovie.)

Čo na srdci, to na jazyku

Tone of voice tvojej značky je spôsob, akým sa prihovára publiku. Je priateľský a neformálny? Je profesionálny a odborný? Tyká ti a nazýva ťa pozemšťanom? Je to na tebe. Dôležité ale je, aby bol tento hlas konzistentný naprieč celou komunikáciou, od storiek na Instagrame po newsletter, ktorý tvojmu zákazníkovi pristane v mailoch.

Rovnako dôležité je aj posolstvo. Claim a celý obsah by mali vystihovať podstatu a hodnoty tvojej značky. Všetko ovplyvňuje to, ako ťa publikum vníma.

Ľudia, príbehy, emócie

Okrem pekných vizuálov je cieľom identity značky vyvolať emócie. Máš slzku v oku keď na Vianoce vidíš reklamu od Coca-Coly? Presne o tom hovoríme. Prostredníctvom svojich aktivít využívaj túžby, spomienky a ašpirácie zákazníka.

Dali sme tvár mnohým, dáme ju aj tebe

Vizuálne identity tvoríme každú chvíľu. Je to pre nás magický proces, pri ktorom značka ožíva. Na záver tohto blogu ti ponúkame ukážku identít z našej kreatívnej dielne. Ak sa ti zapáčia, neváhaj a píš. Postaráme sa o to, aby tvoja značka dostala tvár a aby ju bolo všade vidieť.

The end

Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.

Podobné články

Richard Malovaný

Booknite si nezáväznú konzultáciu.

Richard Malovaný

strategy director
richardmalovany@kreativgang.sk Zarezervovať meeting