Keď sa povie rozpoznateľnosť značky, čo ti napadne ako prvé? Pravdepodobne logo. A hoci máš pravdu a logo je naozaj dôležitou súčasťou značky, budovanie silnej identity ho presahuje. Ide o vyrozprávanie príbehu. Vytvorenie vzťahu so zákazníkom. Zadefinovanie silných brand kódov.
Vizuálne identity robíme často a radi. A povieme ti, prečo novú identitu potrebuje aj tvoja značka.
Jedinečná kombinácia vizuálnych, verbálnych a emocionálnych prvkov, ktoré odlišujú tvoju značku od všetkých ostatných. Definuje, ako tvoja značka vyzerá, komunikuje a pôsobí. Silná identita odráža hodnoty, osobnosť a misiu značky.
Hoci logo je ústredným vizuálnym prvkom, vizuálna identita skrýva oveľa viac. Patrí tam typografia, farebná paleta, obrázky, dizajnové prvky… Všetky zastávajú dôležitú úlohu a prispievajú ku komplexnej identite značky.
písmo, ktoré používaš, definuje tone of voice a osobnosť značky. Tučné a futuristické fonty sa používajú v tech firmách, zatiaľ čo elegantné písmo využívajú brandy, ktoré chcú pôsobiť prémiovo. A zvyčajne sú aj v inej cenovej.
farby vyvolávajú emócie a asociácie. Preto ich určite nezanedbaj. Vyber si také farby, ktoré budú v súlade s hodnotami tvojej značky a budú mať pozitívny vplyv na cieľovú skupinu.
obrázky a grafiky, ktoré používaš, by mali byť konzistentné a v súlade s posolstvom značky. Ak si minimalistická značka kancelárskych spiniek a použiješ gýčové obrázky spinky pri západe slnka, pravdepodobne neuspeješ. (Alebo možno práve vďaka tomu áno? Ktovie.)
Tone of voice tvojej značky je spôsob, akým sa prihovára publiku. Je priateľský a neformálny? Je profesionálny a odborný? Tyká ti a nazýva ťa pozemšťanom? Je to na tebe. Dôležité ale je, aby bol tento hlas konzistentný naprieč celou komunikáciou, od storiek na Instagrame po newsletter, ktorý tvojmu zákazníkovi pristane v mailoch.
Rovnako dôležité je aj posolstvo. Claim a celý obsah by mali vystihovať podstatu a hodnoty tvojej značky. Všetko ovplyvňuje to, ako ťa publikum vníma.
Okrem pekných vizuálov je cieľom identity značky vyvolať emócie. Máš slzku v oku keď na Vianoce vidíš reklamu od Coca-Coly? Presne o tom hovoríme. Prostredníctvom svojich aktivít využívaj túžby, spomienky a ašpirácie zákazníka.
Vizuálne identity tvoríme každú chvíľu. Je to pre nás magický proces, pri ktorom značka ožíva. Na záver tohto blogu ti ponúkame ukážku identít z našej kreatívnej dielne. Ak sa ti zapáčia, neváhaj a píš. Postaráme sa o to, aby tvoja značka dostala tvár a aby ju bolo všade vidieť.
Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.