
Sú mesiace, počas ktorých s klientom voláš častejšie ako s frajerkou či manželkou. Vytvorenie súdržného vzťahu, v ktorom potiahnete za jedno lano (čítaj cieľ) je nevyhnutné. Starý foter marketingu, Daniel Ogilvy, to vedel už dávno. Inšpirovaní jeho názormi a pridaním hodnoty vychádzajúcej z našich skúseností píšeme pre vás, milí klienti, tieto rady.
Neberte prvú agentúru, ktorá na vás vyskočí z vyhľadávača. Popýtajte sa svojich známych na ich skúsenosti, prelustrujte si agentúry, pýtajte si odporúčania. Alebo. Páči sa vám nejaká reklama? V online, printe alebo na webe? Páči sa vám firemný profil niektorej spoločnosti na sociálnych sieťach? Opýtajte sa priamo ich.
Konštruktívny feedback nás posúva vpred. Nás, a teda aj vás. Nie je nič horšie, ako keď klient nereaguje. Nezaujíma sa? Nechce to? Vymačkni sa. Každý klient je iný. Niektorí uprednostnia osobné stretnutia, niektorí chcú vypisovať nekonečné maily. Pýtame sa, aký štýl komunikácie vám vyhovuje. Tak odpovedajte.
Ak stretnutie končí slovami – to bol ale týpek – vieme, že sme na jednej vlne. Chémia musí fungovať už na prvom stretnutí. Stretávať sa budeme často a poslať do kelu človeka, s ktorým si rozumieš je výrazne jednoduchšie.
Odvážnym klientom výsledky prajú. Adidas Slovensko či Phillip Morris Slovakia neviažu ruky nášmu produkčnému tímu. Ich brief je rozsiahly, naše nápady vítajú s otvorenou náručou. Výsledkom sú projekty, o ktorých sa rozpráva.
Vedzte, že odvádzame prácu, za ktorou si stojíme. Neposielame vizuály, len aby boli. Naši copywriteri nepíšu texty, len aby boli. Naši dizajnéri nekreslia, len aby to bolo. Za výstupom, ktorý dostane si stojíme. Dajte tú bielu viac belšiu, dajte tie písmenká trošku doprava a ten štvorček trošku doľava. Nie, toto nechceme počuť.
Musíme váš produkt poznať odzadu, spredu, zľava aj sprava. Kto je vaša konkurencia, čím ste výnimoční. Čo je cieľom vašej kampane alebo komunikácie na sockách? Čo je váš najväčší benefit a prečo by vášmu produktu mali ľudia veriť? Chceme o vás vedieť viac ako manželka i mama. Dá sa to? Áno, dá.
Rozumieme, že vo veľkých spoločnostiach musí schvaľovanie prejsť viacerými úrovňami. Ale nemusí to vidieť executive, major executive, skoroprezident, viceprezident, top prezident, manažér manažéra a manažér zemegule. Skúste postaviť schvaľovanie maximálne na 2 úrovniach. Urýchli to celý proces.
Ak sa rozhodnete zveriť svoj marketing agentúre, dôverujte jej. Dajte na jej názor, nechajte ju argumentovať. Sleduje trendy, má skúsenosti a tím nadšencov pre reklamu.
Ani my nie sme dokonalí. Máme svoje deadliney, povahy a vrtochy. Sme radi, keď nám na rovinu poviete s čím nie ste spokojní. Vyhneme sa tak zbytočným komplikáciám.
Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.