Posledný rok bol náročný a pre mnohých sa akoby zastavil čas. Čo sa ale nezastavilo je online svet, ktorý počas pandémie naberá na obrátkach. E-shopy, komunikačné kanály či voľnočasové platformy počas lockdownu zažívajú boom. Situácia ovplyvnila aj zmýšľanie ľudí, ktorí s malou dušičkou čakajú na lepšie časy. Odzrkadľuje sa to aj na zmenách a vývoji grafického dizajnu. Prinášame vám grafické trendy, ktoré budú dominovať v roku 2021.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Pri neustálom pozeraní sa na 4 biele steny hľadá aj zarytý mestský typ trochu čerstvého vzduchu v prírode. Stala sa pre nás všetkých útočiskom a možnosťou mať aspoň na chvíľu pocit, že je všetko normálne. Preto sa čoraz častejšie v dizajne objavujú prírodné prvky. Zákazník má pocit mentálneho odpočinku. Okrem jemných zemitých a prírodných farieb sa v dizajne objavujú aj prírodné elementy, ako napríklad listy, kamene, či kvety.
Tento trend úzko súvisí s tým predošlým. Pandémia nám všetkým priniesla do života najmä frustráciu, no na ekologickú situáciu našej planéty mala pozitívny efekt. Príroda nám umožnila zvládnuť situáciu ľahšie a začali sme si ju viac vážiť. Preto aj mnoho dizajnérov a výrobcov mení obaly svojich produktov a pracuje s možnosťami, ktoré sú ľahko recyklovateľné, udržateľné a eco-friendly.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Kreslené ilustrácie sa vo svete dizajnu objavujú stále častejšie. Sú hravé, minimalistické a hlavne multifunkčné. Do minimalistického dizajnu prinášajú osvieženie, ktoré je pre zákazníka veľmi atraktívne. Svet je plný jednotvárneho dizajnu, preto ten s nadčasovými animáciami vyniká a rozhodne tak skoro neodíde.
Ak máte pocit, že optické ilúzie už dávno nie sú in, nie je to celkom tak. Opäť sa stávajú výrazným prvkom v dizajne. Optická ilúzia má na nás ten správny efekt, ktorý značka, alebo dizajnér potrebuje na to, aby ostal zapamätaný. Optická ilúzia nás núti dívať sa na dizajn dlhšie a tým pádom sa nám zarýva do pamäti. Logo alebo dizajn s nami ostáva dlhšie a registrujeme ho. Ak teda hľadáte prvok, ktorým by sa vaša značka odlíšila od ostatných, optické ilúzie sú tým správnym krokom. Pretože čím dlhšie sa pozeráte, tým dlhšie sa potrebujete pozerať. A to predsa chceme dosiahnuť.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
zdroj: Aleksandra Szestowicka/Behance
Svetové trendy sme si zhrnuli a náš art director Fuxo sa s nimi stotožňuje. Prírodné prvky a pozitivizmus v dizajne sú za neho kľúčovými trendami v roku 2021. Dodal však za seba dva body, ktoré sú za neho dôležité a nemali by sme ich vo svete dizajnu opomenúť.
Sem patria najrôznejšie hand-made výrobky, ktoré majú vzbudzovať dojem autenticity a jednoduchosti. Práve takéto prvky sa dajú zakomponovať aj do ilustrácii a tvoriť tak dizajn, ktorý reflektuje nedokonalé „pekno-nepekné“ veci.
Pandémia otvorila priestor na prehodnotenie doteraz zaužívaných vecí. Otvorila priestory vyskúšať niečo nové. Preto v dizajne zabudnime na vyskúšané pravidlá. Máme možnosť tvoriť niečo, čo tu ešte nebolo. Stereotypu už bolo dosť.
Tento rok bol pre nás všetkým ťažkým a preto sa navzájom inšpirujme, starajme sa o seba a nebojme sa nového. Naučil nás vážiť si prírodu, byť lepšími ľuďmi a nebáť sa skúšať nové veci. To isté zaznamenáva aj svet dizajnu..
Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.