Hľadá sa meno | Kreativ Gang info@kreativgang.sk

Hľadá sa meno

10. mája 2021

Nová značka, nová séria, nový produkt. Vymýšľanie názvu je pri brandingu jednou z najvzrušujúcejších vecí. Predstavuje originalitu, jedinečnosť a positioning čohokoľvek, čomu práve hľadáš meno.

Názov má tiež potenciál zvýšiť povedomie aj dôveryhodnosť značky. Mať dobrý názov preto nie je iba príjemné, je to potrebné.

V gangu máme rýchly a osvedčený postup, ktorý pri vymýšľaní názvu funguje a teraz ti ho predstavíme.

Myšlienka

Pri brainstormingu je dôležité stanoviť si, čo značka predstavuje a čo chce komunikovať. Všetko má svoj príbeh a je na tebe, ako s ním naložíš. Pracovať môžeš s rôznymi frázami, no ak krátky názov vystihuje celý príbeh, máš vyhraté.

Filter

Počas brainstormingu ti napadne nespočetné množstvo názvov, ktoré by mohli byť správne. Na rad preto prichádza filter, kedy si vyselektuješ všetko, čo nekorešponduje s víziou značky. Vyhrať predsa môže iba jeden.

Autorské práva

Aby si mal istotu, že tvoj názov je originál, over si to. Využiť môžeš registre EUIPO alebo aj Obchodný register. Ak sa tu tvoj názov objaví, musíš vymýšľať ďalej. Dobré je tiež overiť si všetky možné preklady tvojho názvu aby sa nestalo, že niekde bude tvoja značka ľudí urážať.

Doména

So silnou značkou chceš mať svoju vlastnú doménu. Je fajn byť kreatívny, ale ak link obsahuje názov značky a .sk, je to win situácia. Nehovoriac o tom, ak vlastníš doménu .com.

Názov značky sa objaví všade. Na obale, v emailovom podpise, na tričku. Preto je fajn ísť na to jednoducho a kreatívne. Vymyslieť názov, ktorý povie všetko a zároveň je to unikát. My máme takéto úlohy najradšej a preto ak hľadáš niekoho, kto ti pomôže pomenovať nepomenovateľné, u nás si správne.

Stačí ak nám napíšeš.

The end

Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.

Podobné články