info@kreativgang.sk

Logo nie je lego

7. augusta 2020

Logo nie je lego. Neposkladáš ho za 3 hodiny, ani nezbúraš za 2 minúty. Logo je symbol, ktorý bude sprevádzať tvoju firmu dlhé obdobie, odráža jej víziu a hodnoty. Venuj mu preto dostatočnú pozornosť a nedávaj ho robiť lúzrom. Aby to nedopadlo takto.

Logo ako súčasť firemnej identity

Pojmy logo a firemná identita spolu súvisia. Firemná identita zahŕňa všetko, čo si pod značkou predstavíš. Farby, tvary, emócie, históriu, víziu aj energiu. Ide o celkové vystupovanie firmy voči vonkajšiemu prostrediu. Korporátna alebo firemná identita zahŕňa i vnútrofiremné vzťahy, pravidlá a procesy. Logo je súčasťou firemnej identity. Je to symbol toho, ako sa spoločnosť pozerá na seba a tiež ako si želá, aby ju videli ostatní.

Keď počuješ Red Bull, vidíš 2 býkov stojacich proti sebe. Keď počuješ Apple, napadne ti jablko. To odhryznuté. Logo je úzko prepojené so značkou, jej príbehom, tvorcami, pozadím a produktom či službou, ktoré ponúka. Logo je vizuálna umbakarna značky.

 

Prečo nové logo?

Klient prichádza do marketingovej agentúry, pretože potrebuje:

  • nové logo pre novovznikajúcu spoločnosť,
  • úplné nové logo pre etablovanú spoločnosť,
  • redizajn aktuálneho loga.

Redizajn aktuálneho loga zvyčajne klienti požadujú v čase, keď došlo k prerodu spoločnosti, jej modernizácii alebo logo už nereflektuje vízie a hodnoty firmy. Redizajn odpovedá aj na technologický rast  – ľahkú čitateľnosť loga na malých displejoch, jeho zjednodušenie. Aj svetové brandy prechádzali vo svojej histórii redizajnami svojich lôg. Pozri si ako sa vyvíjali logotypy Apple, Volkswagenu alebo BMW.

Klientsky brief a vrúcny rozhovor ako základný kameň úspechu

Ak má klient záujem o spoluprácu na tvorbe loga s našou agentúrou, na začiatku vypĺňa agentúrny brief. Ten na prvom osobnom stretnutí otvárame a začíname sa vypytovať. Alfa a omega pri tvorbe loga je navnímanie spoločnosti, produktu, samotnej značky. Intenzívny rozhovor klient vs. marketingová agentúra je nevyhnutný krok pri tvorbe loga. Pýtame sa, aké značky sa klientovi páčia. Tiež, či jestvuje nejaká symbolika alebo background spojený so značkou – historický alebo emočný. Zaujíma nás ako chce komunikovať. Vážne? Luxusne? Hravo? Empaticky? Tu platí, kto sa veľa pýta, veľa sa dozvie.

somadent

Unikátne koncepty

Kreatívny proces pri tvorbe loga si vyžaduje čas. Art director zodpovedný za tvorbu novej identity sa inšpiruje, nasáva energiu značky, snaží sa preniknúť do jej DNA. Jeho prvým vizuálnym výstupom sú unikátne koncepty logotypov.

Ide o krátku prezentáciu (zvyčajne) troch surových návrhov loga. Zákazník v nej okrem návrhov loga získava aj mock-upy aplikované na segment, v ktorom pracuje. Tieto mock-upy ukazujú klientovi použiteľnosť loga v jeho segmente. Klient z konceptov vyberá jeden návrh, ktorý sa spracúva do finálnej podoby.

Grande finále

Cesta do finále je popretkávaná feedbackmi, vylepšeniami a úpravami. Po finálnom vyladení získava klient od nás dokument – logo manuál. V rámci neho sú definované alternatívne verzie loga (pre rôzne využitia v online, offline, .. ), správne a nesprávne použitia loga, ochranné zóny loga, …

Ak si myslíte, že logo je krátky proces, ani nepozerajte našu skvelú robotu. Ak chcete identitu, ktorá váš brand bude sprevádzať dlhodobo a skutočne bude odrážať vaše vízie a snahy, príďte k nám do Gangu. Do akčnej marketingovej agentúry v Žiline, Bratislave, Prahe alebo v Sydney.

The end

Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.

Podobné články