Nebuď vo svojej marketingovej bubline | Kreativ Gang info@kreativgang.sk

Nebuď vo svojej marketingovej bubline

5. marca 2021

Pandemické opatrenia nás všetkých uzavreli do malých bublín. Neopúšťame ich a nevytvárame nové. Existuje ale bublina, ktorú opustiť môžeme a mali by sme. Je to tá marketingová.

Pri práci v kreatívnom odvetví býva niekedy ťažké nenechať sa ovplyvniť vlastným názorom. Sú produkty, témy alebo reklamy, ktoré sa nám nepáčia a nestotožňujeme sa s nimi. Osobný názor nás ale nesmie ovplyvňovať pri tvorbe kreatívnej reklamy. Ak nás otravuje hlas zeleného marťana v telke, musíme sa odosobniť. Je jedno, či sme marketingoví manažéri, accounti alebo copywriteri. Kreatívna reklama predsa vzniká preto, aby splnila účel a oslovila všetkých, nielen nás.

Načo sa teda zamerať v rámci kreatívnej reklamy?

Cieľová skupina 

Dôležité je trafiť cieľovú skupinu tak, aby mediálny rozpočet nebol minutý zbytočne. Logickým úsudkom prichádzame k myšlienke, že vlastný názor nás viac priblíži k názoru cieľovky, pretože sme jej súčasťou. Toto ale neplatí. Ak má produkt špecifickú cieľovú skupinu je dôležité spoznať jej kultúru a preferencie. Následne im celú reklamu prispôsobiť. Musíme vedieť čím a kde cieľovú skupinu oslovíme. Ostať v bubline svojho vlastného názoru nie je šťastné rozhodnutie.

 

 

Hodnoty značky

Bubliny opúšťame aj vtedy, keď sa snažíme dodržiavať dizajn manuály a tone of voice našich klientov. Každý z nich je totiž iný a ak chceme dodržiavať ich pravidlá, musíme často opustiť tie naše. Dbáme na to, aby komunikácia vyvolávala správne emócie. Tie sú pri reklame kľúčové. Ak sme skupina ľudí, ktorá nemá rada mačky, no cieľová skupina mačky rada má, znamená to teda jediné. Opúšťame svoju bublinu a mačky sa stávajú základom reklamnej komunikácie.

Dosiahnutie cieľa

Body spomenuté vyššie je ťažké dodržať a správne vyhodnotiť. Vytvorili sme kreatívnu reklamu a osvojili si vkus niekoho iného. Najťažšie je však odhadnúť, či dokážeme reklamou dosiahnuť stanovené ciele. Tu sa od nás vyžaduje, aby sme neustále rozširovali svoje know-how a sledovali meniace sa štatistiky a preferencie trhu. To sa dá dosiahnuť iba informáciami z relevantných zdrojov.

Ako sme načrtli už na začiatku, tvorba kreatívnej reklamy trochu pripomína pandemické opatrenia. Dodržiavame odstup od svojho osobného názoru. Vzdelávame sa a neustále kontrolujeme štatistiky. Žijeme v marketingovej bubline. V tomto prípade sa ale opatrenia uvoľňujú a máme možnosť svoju bublinu opustiť. My sme tak už urobili.

A čo vy?

The end

Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.

Podobné články