New success level unlocked: Synergia marketingu a obchodu | Kreativ Gang info@kreativgang.sk

New success level unlocked: Synergia marketingu a obchodu

20. októbra 2023

Pri budovaní značky bez kreatívneho marketingu a skúseností s obchodom uspeje len málokto. Ich synergia nie je iba trend, ktorý za chvíľu odíde, ako tenké obočie či tunel v uchu. Trh je presýtený, na každom rohu číha konkurencia. Spojenie marketingu a obchodu pri budovaní značky je MUST. 

Vďaka ich spolupráci buduješ lojalitu k značke a zvyšuješ konverzie. My to vieme, preto sa spájame s obchodnou agentúrou Deal Factory. Ak robíš s nami, odomykáš tvojej značke nový level úspechu. 

Ako funguje naša synergia pri tvorbe marketingovo-obchodných stratégií? Takto.

Lepšie rozumieme zákazníkovi

Marketing analyzuje trh. Vie, kde sa cieľová skupina pohybuje, ako reaguje na webe či sociálnych sieťach. Prelúska demografiu, vie predpovedať, kde je vhodné na zákazníka cieliť. 

Obchod zužitkuje tieto poznatky na vytvorenie personalizovaných ponúk a komunikuje ich  potenciálnym zákazníkom tak, aby cítili, že ich potreby sú skutočne pochopené. A že im konečne niekto ponúka relevantný produkt alebo službu. 

Ľudia, príbehy, emócie

Marketing značkám vytvára príbeh. Tvorí ho tak, aby v zákazníkovi vyvolal potrebnú emóciu. Tá pomáha si značku rýchlejšie zapamätať, čo zaváži pri rozhodovaní medzi dvomi podobnými produktmi. 

Obchod vie z tejto emócie čerpať. Pri definovaní obchodnej vety a benefitov produktu sa vie zamerať na emóciu potenciálneho zákazníka, čo ho len utvrdí v tom, že kupuje správne.  

Ulahodiť oku

Marketing tvorí vizuálne atraktívne reklamy, videá, obrázky, obaly.. Tie zaujmú, vyvolajú pocit väčšej prémiovosti a donútia ťa nakupovať. I keď, kniha by sa nemala súdiť podľa obalu, vždy si predstav to dieťa v potravinách, ktoré CHCE chrumky s medvedíkom na obale, nie tie s obrázkom pšena.. 

Obchod sa zameriava aj na estetické prvky pri tvorbe stratégie. Je to často jeden z rozhodujúcich predajných benefitov. Tak prečo to nevyužiť pri obchodovaní produktu na zákazníka?  

Merateľné výsledky

V neposlednom rade, marketing aj obchod stále sledujú čísla. Nie je to len o šantení a tvorbe contentu na sociálne siete. Každá kampaň sa sleduje, optimalizuje a vyhodnocuje. Všetky čísla, dáta a údaje, ktoré marketing a obchod v procese získajú, si môžu navzájom zdieľať. Tak vedia presne povedať, čo na zákazníkov funguje, čo nie, čo treba zmeniť a v čom treba pridať. 

Teraz už vieš, ako to robíme aj my. Využitím sily marketingu zvyšujeme engagement zákazníkov, budujeme lojalitu k značke, tvoríme atraktívne vizuály, zvyšujeme predaje. Na druhej strane vyžívame inovatívne obchodné techniky, zbierame dáta, tvoríme databázy a pomáhame značkám rásť. 

A ty môžeš rásť tiež. Stačí, ak sa nám ozveš. Pripravíme ti parádnu marketingovo-obchodnú stratégiu, s ktorou bude tvoju značku vidieť. 

The end

Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.

Podobné články

Richard Malovaný

Booknite si nezáväznú konzultáciu.

Richard Malovaný

strategy director
richardmalovany@kreativgang.sk Zarezervovať meeting