Ak rád počúvaš podcasty, nedávno boli naši chalani Richard Malovaný a Majo Bystričan v Očami HR, kde ti budovanie značky zamestnávateľa priblížili a podelili sa o svoje skúsenosti. Vypočuješ si ho kliknutím sem.
Formuje a propaguje povesť spoločnosti ako zamestnávateľa. Zahŕňa hodnoty, kultúru a identitu, ktorými sa organizácia riadi. V podstate tvorí to, ako sa spoločnosť prezentuje na trhu práce a ako ju vnímajú uchádzači o zamestnanie, súčasní zamestnanci aj verejnosť.
Nie je to len o „hľadáme“ a „toto potrebujeme“ za kávu v office. Budovanie značky zamestnávateľa zahŕňa vytvorenie príbehu o tom, aké je pracovať pre spoločnosť, zdôraznenie jej jedinečných kvalít, hodnôt a kultúry na pracovisku.
Silná značka zamestnávateľa môže prilákať veľké talenty, zvýšiť zisk a udržať si zamestnancov. A čo je najlepšie- zlepšuje aj celkovú reputáciu a konkurencieschopnosť spoločnosti na trhu.
To šetrí náklady, energiu a buduješ si stabilný a lojálny tím.
Dobré značky nemajú hlavy v smútku, pretože dobrý employer branding láka viac kvalifikovaných ľudí.
Pretože aké si to v práci spravíte, také to budete mať.
V Gangu na to máme balíček. Vytvoríme ti Stratégiu budovania značky zamestnávateľa. Skladá sa z niekoľkých krokov:
Prečo? Pretože spoločnostiam by malo záležať na tom prezentovať sa ako zamestnávateľ, ktorého si ľudia chcú vybrať a mali by sa tomu venovať neustále. Rišo v spomínanom podcaste povedal: „Značky, ktoré sú presvedčené o tom, že sú prvou voľbou, alebo sú jednotkou na trhu, prestanú investovať do aktivít budovania značky zamestnávateľa. Vtedy ich konkurencia vytlačí a predbehne.“ A je to veľká pravda.
Poznáme to z osobných vzťahov a je to cesta aj v práci. Otvorená a efektívna komunikácia medzi vedením a zamestnancami je kľúčová. Problémy sa riešia rýchlo, zamestnanci sa cítia vypočutí, vážení a sú hrdí na to, kde pracujú. Podporuje to dôveru, lojalitu a pocit spolupatričnosti medzi zamestnancami.
Okrem tradičných pracovných portálov je dobré pohľadať aj alternatívne spôsoby získavania talentov. Nám sa v Gangu osvedčili napríklad personalizované SMS kampane. Cieliš s nimi presne, lokálne a ich čítanosť je takmer stopercentná.
Majo povedal v podcaste a dávame to aj sem: „Ľudí treba vyrušiť, priviesť na iné myšlienky, odpútať od dennodennej agendy ktorá ich môže ubíjať, kľudne teambuildingami. Ľudia sa zabavia, nie sú v stereotype. Vtedy narastá efektivita.“
Pre množstvo našich klientov vymýšľame a tvoríme nezabudnuteľné teambuildingy na mieru. Snažíme sa vymýšľať aktivity, pri ktorých sa zamestnanci lepšie spoznajú, odreagujú. Často dostávame feedbacky, že tieto teambuildingy sú neuveriteľným nakopávačom ich pracovného výkonu.
Vytvoríme ti stratégiu budovania značky zamestnávateľa na mieru. Nastavíme konzistentnú komunikáciu smerom von, ale aj interne. Prevedieme ťa procesmi efektívnych náborov aj onboardingov. Vymyslíme atraktívne kampane, dostaneme ťa k tvojej cieľovke.
Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.