Referencie | Akčná marketingová agentúra Kreativ Gang info@kreativgang.sk

LEGO

KREATÍVA    KAMPAŇ

Zadanie znelo: ,,Myslite vo veľkom.“ A tak sme si uleteli. Priamo do vesmíru!

Nechceli sme ale iba niečo bezducho vystreliť do vesmíru a nazvať to kampaňou. Chceli sme myšlienku, chceli sme zapojiť deti. A tak sme rozhodli- čokoľvek tam pošleme sa vráti späť a bude patriť budúcim inžinierom, vedcom a tým, ktorí vedia snívať. Pomôžeme im “dotknúť sa hviezd“. Vďaka minifigúrke, ktorá letela do vesmíru.

A čo klient? Klient nás povzbudil, aby sme ešte pridali. A tak sme do vesmíru poslali 1000 minifigúrok.

Ako prebiehal let?

3 balóny, 3 raketoplány, 1000 minifigúrok. Legonauti leteli do výšky 35 564m. Štartovali z letiska Malé Bielice pri Partizánskom. Viezli sa na otvorenom raketopláne, pristáli na 3 rôznych miestach a celú expedíciu zachytávalo niekoľko kamier.

Design raketoplánu, kalkulácie, tím

Aký projekt, toľko ľudí, toľko času. Prípravy trvali pol roka. Na začiatku bolo 5 návrhov, 5 skíc. Pracovali na nich priemyselní dizajnéri a na finálnej konštrukcii pracoval Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky z ČVUT.

Nemohli sme sa pomýliť ani o milimeter, ani o miligram. Raketoplán bol vyrobený špičkovou technológiou z kompozitov a uhlíkového vlákna, ktoré sa používajú pri lietadlách či Formuly 1.

Na našom vesmírnom výlete pracovali ľudia spolupracujúci s NASA či dokonca takí, ktorí púšťajú predmety do vesmíru cez Muskov Falcon9. Prečo? Lebo celý raketoplán aj s posádkou mohol bezpečne vzniknúť, odletieť a pristáť len vtedy, ak bude spĺňať prísne váhové limity a všetko pôjde podľa plánu. A tam- povedzme si úprimne- naše marketingové znalosti nesiahajú.

Aký bol náš marketingový proces?

Vytvorili sme microsite www.epickalegovyhra.sk / www.epickalegovyhra.cz. Pripravili sme TV spot. V našej réžii boli aj bannery, bumpre a videá, ktoré obleteli Slovensko a Česko. Kontaktovali sme niekoľko veľkých mien medzi influencermi a dohodli s nimi promo aj spoluprácu so značkou LEGO. Kampaň pomohla pri otvorení LEGO shopu v Alze. Naša epická LEGO výhra sa stala virálom a dostala sa rýchlo do celého sveta.

A ako mohli deti získať svoju figúrku z vesmíru?

Úlohou bolo tiež povzbudiť povedomie o značke u detí a zvýšiť návštevnosť predajní. A tak sme vymysleli jednoduchú mechaniku. Kúp akúkoľvek stavebnicu LEGO (fakt, akúkoľvek!) , zaregistruj bloček na microsite a počkaj na to, ako ťa vyžrebujeme. Potom ti domov pošleme krásny balíček, v ktorom bude legonaut spolu s certifikátom o jeho pravosti a expedícii.

Sme vďační za túto epickú príležitosť a rovnako tak ďakujeme všetkým, ktorí sa na tomto projekte podieľali. Bola to robota z iného vesmíru!

Special thanks to:

SOSA – za zodpovedný let a pristátie
CIIRC CVUT – za výrobu raketoplánov
Jan Spratek / Planetum – za odborný dohľad
Xtend – za tvorbu dizajnu raketoplánov
Kreativ Gang – za brutálnu tímovú robotu

Chceš aj ty kampaň, ktorá prináša výsledky?

PÁČI SA TI NAŠA PRÁCA?