Referencie | Akčná marketingová agentúra Kreativ Gang info@kreativgang.sk

Druhý rok po sebe stála pred nami LEGO vesmírna výzva.

KREATÍVA    KAMPAŇ    WEB

 

Našou ambíciou bolo opäť letieť do vesmíru, ako minulý rok, ale tentokrát sme chceli kampaň posunúť na vyššiu úroveň a aktívnejšie zapojiť súťažiacich. Zamerali sme sa na kreativitu, s ktorou je LEGO úzko späté, a preto sme ponechali tvorbu minifigúrok na samotných súťažiacich. Bolo na súťažiacich, či si vytvoria postavičku ktorá sa bude podobať na nich, alebo sa úplne odviažu pri jej zostavovaní. Každá minifigúrka bola jedinečná – niekto vytvoril astronauta, iný punkáča s ružovými nohavicami. Výhercom sme ich minifigúrky poskladali, posadili na palubu rakety a vystrelili rovno do vesmíru.

Let do vesmíru


Raketoplán s 360 minifigúrkami odštartoval do vesmíru v piatok 9. augusta 2024 o 9:29 z letiska v Malých Bieliciach. Preletel celkovo 65 km, dosiahol maximálnu výšku 35 km a odolal teplotám až -56 stupňov Celzia. Celý let bol zdokumentovaný viacerými kamerami a po viac než dvojhodinovom lete pristál v obci Svodov v Levickom okrese.

3,2,1 štart!


Štart rakety sledovalo viac ako 80 detí z materskej školy v Partizánskom a z Vesmírneho denného kempu v Trenčíne. Deti boli nadšené z celého podujatia, najmä z odletu rakety. Množstvo otázok ohľadom odletu, priebehu letu a pristátia svedčilo o ich fascinácii a prirodzenom záujme o vesmír, ktorý odlet rakety s LEGO minifigúrkami ešte viac podporil. Ticho počas prednášky o odlete rakety bolo tak intenzívne, že sa dalo krájať. Na pamiatku si deti odniesli domov vesmírnu LEGO raketu, ktorú si vytvorili počas eventu, a malý LEGO darček. Tieto spomienky im na poličke v detskej izbe vždy pripomenú nezabudnuteľný vesmírny LEGO zážitok.

Čo sme do toho dali my z Kreativ gangu?


Pre potreby súťaže sme pripravili stránky www.legosutaz.sk a www.legosoutez.cz. Kampaň podporili aj televízne spoty a vizuály, ktoré sme nasadili v online priestore aj v maloobchodných prevádzkach.

Dôležitou súčasťou komunikácie bol aj influencer marketing, v rámci ktorého sme spolupracovali so 48 influencermi v Českej republike a na Slovensku. Influenceri vyprodukovali 117 kreatívnych výstupov na zvýšenie povedomia o súťaži. Medzi známe tváre, s ktorými sme spolupracovali, patria napríklad Jitka Boho, 2 on the way, Petr Říbal, Jakub Destro, Kristína Tormová, Jovinečko, Fero Joke a Baša Števulová.

Kampane sa neodohrávali len na sociálnych sieťach, kde sme využili formáty ako reels, stories a príspevky, ale o LEGO Space bolo počuť aj v rádiu, podcastoch, vlogoch, na YouTube a objavilo sa v článkoch. Výstupy z kampane tak zaručili široký mediálny zásah.

Ako ste mohli poslať svoju personalizovanú minifigúrku do vesmíru?


Súťaž prebiehala od 1. mája do 31. júla 2024. Prvým krokom bolo zakúpiť akúkoľvek LEGO stavebnicu v kamennom alebo online obchode. Následne bolo potrebné zaregistrovať účtenku na stránke
www.legosutaz.sk a vytvoriť si vlastnú personalizovanú minifigúrku. Súťažiaci mali možnosť vybrať si pokrývku hlavy, tvár, telo a nohavice, čo umožnilo vytvoriť viac ako 78 000 rôznych variácií minifigúrok. Po tejto fáze súťažiaci len čakali, či sa na nich usmeje šťastie. Okrem šance poslať svoju minifigúrku do vesmíru sa každý deň losovalo o 5 LEGO stavebníc. Po návrate rakety z vesmíru boli minifigúrky zabalené do zamatových krabičiek, priložené k nim boli palubné lístky s augumented reality funkciou a odoslané výhercom.

Je dôvod na oslavu po kampani?


Áno, a dôvodov na oslavu je viac než jeden. Podľa dát z webstránok vieme, že rodiny strávili pri tvorbe výrazný čas, čím sme vďaka kampani posilnili brand experience so značkou LEGO.

Každá tretia návšteva súťažnej stránky viedla k registrácii. Už desať dní pred koncom súťaže sme prekonali počet registrovaných účteniek z minulého roka. Našou intenzívnou komunikáciou sme vytvorili pocit naliehavosti a FOMO, čo v posledný deň súťaže spôsobilo rekordný počet registrácií. 

Tešíme sa, že sme mohli s LEGO druhý rok po sebe letieť do vesmíru. Stále nás to baví!

Chceš aj ty kampaň, ktorá prináša výsledky?

Nezáväzná konzultácia?

    Ak ste človek, vyberte obrázok lietadlo.

    Richard Malovaný

    Bookni si nezáväznú konzultáciu.

    Richard Malovaný

    strategy director
    richardmalovany@kreativgang.sk Zarezervovať meeting

    PÁČI SA TI NAŠA PRÁCA?