Let do vesmíru
Raketoplán s 360 minifigúrkami odštartoval do vesmíru v piatok 9. augusta 2024 o 9:29 z letiska v Malých Bieliciach. Preletel celkovo 65 km, dosiahol maximálnu výšku 35 km a odolal teplotám až -56 stupňov Celzia. Celý let bol zdokumentovaný viacerými kamerami a po viac než dvojhodinovom lete pristál v obci Svodov v Levickom okrese.
3,2,1 štart!
Štart rakety sledovalo viac ako 80 detí z materskej školy v Partizánskom a z Vesmírneho denného kempu v Trenčíne. Deti boli nadšené z celého podujatia, najmä z odletu rakety. Množstvo otázok ohľadom odletu, priebehu letu a pristátia svedčilo o ich fascinácii a prirodzenom záujme o vesmír, ktorý odlet rakety s LEGO minifigúrkami ešte viac podporil. Ticho počas prednášky o odlete rakety bolo tak intenzívne, že sa dalo krájať. Na pamiatku si deti odniesli domov vesmírnu LEGO raketu, ktorú si vytvorili počas eventu, a malý LEGO darček. Tieto spomienky im na poličke v detskej izbe vždy pripomenú nezabudnuteľný vesmírny LEGO zážitok.
Čo sme do toho dali my z Kreativ gangu?
Pre potreby súťaže sme pripravili stránky www.legosutaz.sk a www.legosoutez.cz. Kampaň podporili aj televízne spoty a vizuály, ktoré sme nasadili v online priestore aj v maloobchodných prevádzkach.
Dôležitou súčasťou komunikácie bol aj influencer marketing, v rámci ktorého sme spolupracovali so 48 influencermi v Českej republike a na Slovensku. Influenceri vyprodukovali 117 kreatívnych výstupov na zvýšenie povedomia o súťaži. Medzi známe tváre, s ktorými sme spolupracovali, patria napríklad Jitka Boho, 2 on the way, Petr Říbal, Jakub Destro, Kristína Tormová, Jovinečko, Fero Joke a Baša Števulová.
Kampane sa neodohrávali len na sociálnych sieťach, kde sme využili formáty ako reels, stories a príspevky, ale o LEGO Space bolo počuť aj v rádiu, podcastoch, vlogoch, na YouTube a objavilo sa v článkoch. Výstupy z kampane tak zaručili široký mediálny zásah.
Je dôvod na oslavu po kampani?
Áno, a dôvodov na oslavu je viac než jeden. Podľa dát z webstránok vieme, že rodiny strávili pri tvorbe výrazný čas, čím sme vďaka kampani posilnili brand experience so značkou LEGO.
Každá tretia návšteva súťažnej stránky viedla k registrácii. Už desať dní pred koncom súťaže sme prekonali počet registrovaných účteniek z minulého roka. Našou intenzívnou komunikáciou sme vytvorili pocit naliehavosti a FOMO, čo v posledný deň súťaže spôsobilo rekordný počet registrácií.
Tešíme sa, že sme mohli s LEGO druhý rok po sebe letieť do vesmíru. Stále nás to baví!