Každý marketingový nadšenec má rád dobré kampane. Akeďže dvanásť predošlých mesiacov sme uzavreli stresujúcim zvukom odstreleniakorkového štupľa, je čas pozrieť sa na tie najlepšie za rok 2022. Najlepšie za nás.
Dobrý nápad, parádna exekúcia, milá kampaň. Výrobca čokolády Cadbury prišiel sprojektom „Cadbury Secret Santa Postal Service“. Ktokoľvek mohol poslať svojim blízkym čokoládu úplne zadarmo. Stačilo nájsť poster sQR kódom. Takýmto spôsobom rozoslali až 120000 čokolád zadarmo.
John Lewis je sieť obchodných domov. Okrem toho vedie program „Building Happier Futures“, kde poukazuje na nedostatky systému sociálnej starostlivosti.
Tento rok sa zamerali na deti v sociálnej starostlivosti. Spolu s agentúrou adam&eveDDB vytvorili emotívnu kampaň, ktorá zavlhčila nejedno citlivejšie oko.
Ikea vytvorila inšpiratívny katalóg mien pre dieťa. Že čo je na tom? Nič. Okrem toho, že mená v katalógu pôvodne patrili Ikea nábytku. A všetci vieme, aké názvy ich nábytok má…
Nápadom reagovali na baby boom, ktorý nastal v Nórsku v roku 2021. Populácia narástla až o 5,5% kvôli pandémii. Katalóg je zoradený abecedne, a pri každom mene je obrázok, doplnený o výstižný popis. Čiže, pomenoval si síce dieťa po lampe, ale aspoň vždy rozžiari každú miestnosť, do ktorej vstúpi.
Salomon figuruje na trhu medzi outdoorovými značkami už 75 rokov. Ich popularita mierne klesla, preto zapracovali na modernejšej identite. Predstavili ju v akčnej kampani, ktorou motivujú mladšie generácie nebáť sa čohokoľvek nového.
Heslo „Tomorrow is yours“ a jej dynamika na nás fungovali. Chceli sme si decentne vybehnúť na Kriváň a odtiaľ sa zošupnúť padákom. Alebo také niečo.
Vymyslíme podobne silnú kampaň? Vytvoríme marketingovo-obchodnú stratégiu? Vylepšíme vizuálnu identitu?
Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.