Virtuálni influenceri | Kreativ Gang info@kreativgang.sk

Virtuálni influenceri

5. februára 2021

Konečne influencer podľa vašich predstáv.

Virtuálni influenceri sú novinkou vo svete sociálnych sietí a my vám radi ako „virtual influencerská agentúra“  vytvoríme avatara na mieru.

Čo je virtuálny influrencer?

Zadefinovali by sme ho ako fiktívnu postavu, alebo digitálnu osobnosť, vygenerovanú počítačom. Jeho cieľom je čo najlepšie napodobiť autentickosť fyzického človeka, zvieraťa, veci.. Toto môže na jednej strane vyvolať zmiešané pocity, no na strane druhej otvára značkám možnosti, ktoré s reálnymi influencermi nie sú možné. Virtuálny influencer môže propagovať akúkoľvek značku na akomkoľvek mieste. Nie je problém byť s rôznymi značkami na rozličných miestach v rovnakom čase. Neexistujú tu žiadne časové obmedzenia.

Ako ho môže využiť firma?

Prvá možnosť je klasická krátkodobá spolupráca. Jej výsledkom vzniká dohodnutý počet sponzorovaných príspevkov. Reklamu teda vidia sledovatelia na profile influencera. Druhá možnosť je kampaň na určité časové obdobie. Funguje to úplne rovnako, ako pri reálnych ľuďoch. Vymyslí sa cieľ kampane a spropaguje sa. Treťou možnosťou je vlastný influencer značky, ktorý pôsobí ako ambasádor firmy. Takouto cestou sa vydal napríklad známy fast foodový reťazec KFC. Ich avatar reflektuje zakladateľa Colonela Harland Sandersa. Hoci sa Instagrame ocitol len na niekoľko týždňov, stal sa medzi sledovateľmi obrovským fenoménom.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Kentucky Fried Chicken (@kfc)

Človek je tvor omylný

Ak si stále kladiete otázku prečo je výhodnejšie pracovať s virtuálnym avatarom viac ako s reálnym, hneď odpovieme.

Reálny influencer je predsa len človek a je to človek omylný. Často sa stáva, že povie alebo urobí niečo, čím si „zlíznevlnu kritiky zo strany jeho followerov. To potom nehádže dobré svetlo na značky, ktoré propaguje. Avatar je kontrolovaný tímom jeho tvorcov a tak sa nemôže stať, že urobí niečo, čo nie je v pláne. To, ako bude prezentácia značky vyzerať, je dopredu zadefinované nemenné. Nemusíte sa teda báť, že vám váš influencer zníži predaje, lebo vyslovil alebo vykonal niečo škandalózne.

Spoločnosť HypeAuditor taktiež poukázala na fakt, že virtuálny influencer dosahuje trojnásobný engagement rate v porovnaní s reálnym influencerom. Je to preto, že virtuálny influencer dokáže všetko to, čo reálny, avšak s oveľa väčšou precíznosťou.

Virtuálny influencer nemá chybu. Či?

Povedali sme si, že pri tvorbe samotného obsahu sa chyby nedejú a to je pravda. Ale práve samotné digitálne prevedenie je to, v čom spočíva nevýhoda virtuálnych influencerov. Nepredstavujú autenticitu, ktorá je vyhľadávaná najmä na Instagrame. Ľudí zaujíma reálny život reálnych ľudí. Je však na Instagrame zobrazovaná skutočná realita? To už musí posúdiť každý sám.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa ALIZA (@alizarexx)

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Miquela (@lilmiquela)

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Shudu (@shudu.gram)

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa imma (@imma.gram)

Kto ich sleduje a aké máme na Slovensku možnosti?

Fanúšikmi sú najmä členovia najmladšej generácie od 18 do 24 rokov. Sú vďačnou cieľovou skupinou, keď príde na nové trendy od early adopters. Obľúbenou platformou ostáva Instagram. Na Slovensku už dnes máme prvú virtuálnu influencerku. Jej meno je @bejby.blue a okrem profilu na Instagrame má aj svoj vlastný videoklip. Aktuálne má na svojom účte viac ako 7 tisíc sledovateľov a stále rastie.

Virtuálnych influencerov vyhľadávajú svetové firmy čoraz častejšie a pre mnohé z nich fungujú avatari na mieru, ako cesta k novým potencionálnym zákazníkom. Buďte otvorení novým možnostiam prezentácie vašej značky a popremýšľajte nad vašim vlastným avatarom. My vám pomôžeme s jeho realizáciou aj správou. Nových vecí sa nebojíme, nové veci vyhľadávame. A čo vy? Idete s nami do toho?

 

Konečne influencer podľa vašich predstáv: Virtuálni influenceri. In: Kreativ Gang [online]. 2021, 10.2.2021. Dostupné z: https://kreativgang.sk/virtualni-influenceri/

The end

Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.

Podobné články