HP, FedEx, Microsoft, Facebook, Salesforce, Google, WhatsApp, Groupon, Instagram, Uber, Pinterest, Slack.
To je len krátky výber svetových firiem, ktoré vznikli v recesii. Určite aj súčasná situácia prinesie dosť víťazov a oveľa viac porazených.
Vyberte si, do ktorej skupiny chcete patriť vy.
Napriek tomu, že koncom 19. storočia jeho firma stále vyrábala koňské povozy, zakladateľ General Motors, William Durant, zacítil podnikateľskú šancu. V roku 1904 prešiel do novovytvoreného automobilového priemyslu nákupom spoločnosti Buick Motor Company. Následne sa nezľakol prichádzajúcej krízy a 30% poklesu obchodnej činnosti. Reagoval rýchlo a založil holdingovú spoločnosť General motors s cieľom kúpiť a združiť viacerých výrobcov. Táto stratégia GM fungovala, pretože sa stala jednou z najväčších korporácií v histórii sveta.
Spoločnosť IBM začala s predajom komerčných počítačov v polovici dlhej dvojročnej paniky na trhoch. Zatiaľ, čo v odvetviach všade došlo k dvojcifernému poklesu aktivity, IBM dokázalo nielen prežiť, ale aj prosperovať. IBM sa stalo lídrom v digitálnej technologickej revolúcii zarábajúcim bilióny.
V roku 1928 bratia Walt a Roy Disney predstavili svetu Mickey Mousa prostredníctvom ich animovaného filmu Steamboat Willie. Následne sa začala 4 ročná finančná kríza.
Bratia však vedeli, že Amerika bude potrebovať úsmev viac ako inokedy. Naďalej tvrdo pracovali a ešte viac investovali do animácií. Pripravili svoj prvý celovečerný film, ktorý predstavili hneď po skončení recesie. Ich dielo Snehulienka a 7 trpaslíkov bol najsledovanejší animovaný film tejto doby.
Nebudeme opisovať všetky príbehy. Mnohé z nich určite poznáte. Ich zoznam a veľkosť ich mien dokazujú, že počas krízy sa dá rásť. Chce to „len“ odvahu, dobrý nápad, tvrdú prácu a akčnosť.
Nečakáme, že to bude jednoduché. Podnikatelia sú nútení robiť ťažké a správne rozhodnutia. Musia premýšľať nad každou investíciou veľmi pozorne. Avšak tieto ikony svetového biznisu nám môžu byť inšpiráciou. Nemalo by byť nič, čo nás podnikateľov zastaví pred svojou víziou.
Aby sme trhu pomohli, prichádzame s novými produktami. Viac sa o nich dočítate v ďalšom blogu. Alebo si dohodnime konzultáciu a zistite ako vám vieme pomôcť.
Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.