Je to ako funkčný vyvážený vzťah. Keď jeden varí, druhý umýva riad. Keď sa jednému vybijú sociálne baterky, druhý konverzuje za dvoch. Tak je to aj vo vzťahu medzi marketingom a obchodom. Vedia pracovať osobitne. No keď sa spoja a pomôžu si, sú efektívnejší a silnejší.
Marketing „pchá nos“ do všetkého. Nazbiera si demografické údaje, prelistuje si štatistiky, preňuchá, ako sa zákazníci správajú pri nakupovaní. Porovnajú si, čo funguje u konkurencie a čo ľuďom u konkurencie chýba. Obchod tieto dáta môže využiť pri tvorbe personalizovanej ponuky na potenciálneho zákazníka. Ten sa tak konečne dočká porozumenia. Konečne mu niekto ponúkne niečo relevantné. Konečne niekto myslí na jeho záujmy.
Hovorí sa, že protiklady sa priťahujú. Určite áno. No v našom prípade je dobré, ak majú obe oddelenia rovnaké záujmy. Aby dosiahli dlhodobý rast a úspech, musia mať marketing aj obchod nastavené rovnaké ciele. Musia byť na rovnakej vlne, ísť rovnakým smerom. Ich dáta sú prepojené. Výkonnosť marketingu generuje potenciálnych zákazníkov, zatiaľ čo výkonnosť obchodu generuje informácie, ktoré môžu obchodníkom pomôcť zacieliť na budúcich klientov.
Obchoďáci majú prehľad o potrebách zákazníkov, pretože denne hovoria priamo s tými potenciálnymi. Marketing zase dokáže vytvoriť kreatívnu message, ktorá u nich zarezonuje. Do tvorby obsahu a stratégií sa môžu zapojiť obe strany, ponúknuť si svoje insighty a naplniť všetky potreby zákazníkov. Výsledkom je marketingovo-obchodná stratégia, ktorá značky ťahá dopredu.
Na to, aby sme dokázali pokryť obe oddelenia sa spájame s obchodnou agentúrou Deal Factory. Tvoríme spolu vymakané stratégie, dopĺňame si dáta, komunikujeme o možných vylepšeniach, vyhodnocujeme a optimalizujeme spolu kampane, nachádzame dobré a inovatívne riešenia.
Ty to všetko môžeš mať v jednom balíčku. Ak nemáš čas venovať sa marketingu, obchodu alebo ani jednému, obráť sa na nás. Postaráme sa o to, aby bolo tvoju značku vidieť.
Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.