Zmeny FB PIXEL | Kreativ Gang info@kreativgang.sk
Zmeny FB PIXEL

Zmeny FB PIXEL

26. marca 2021

Zmena je život. Povedal si Apple a mení pravidlá Facebook pixelu.

Ak máš pocit, že niekto sleduje každý jeden krok, ktorý na webe urobíš, máš pravdu. Je jedno, či čítaš najnovšie udalosti vo svete politiky, alebo pridávaš do košíka výživové doplnky. Sleduje ťa Facebook pixel. Ten teraz prechádza novými zmenami. O aké zmeny ide? Ovplyvnia nejako bežného užívateľa? A čo tieto zmeny znamenajú pre majiteľov e-shopov či reklamné agentúry?

Čo bol Facebook pixel doteraz?

Malý neškodný kód umiestnený na web stránkach. Zbieral dáta, ktoré nám umožnili vidieť konverzie z Facebook kampaní, vytvárať publiká alebo optimalizovať. Zákazník si produkt vložil do košíka, no nekúpil si ho? Vyhodili sme mu to na oči a pripomenuli sa. Bolo možné sledovať neobmedzené množstvo konverzných akcií, ktoré sa na stránke či reklame udiali.

Čo je Facebook pixel po novom?

Malý neškodný kód umiestnený na web stránkach. Jeho úloha ostáva rovnaká, no zmena nastáva pre užívateľov systému iOS. Spoločnosť Apple sa pri aktualizácii systému iOS 14 rozhodla zmeniť to, akým spôsobom dovolí Facebook pixelu získavať informácie. Užívateľov pri návšteve stránky systém vyzve na možnosť zakázania zberu údajov. Presne tak ako fungujú Cookies na webových stránkach.

Pre reklamu z povrchu internetového nezmizneš

Neznamená to, že sa reklamám vyhneš a viac ťa sledovať nebudú. Firmy a stránky si aj naďalej budú môcť nastavovať udalosti vo Facebook pixeli a sledovať, čo robíš. Obmedzujú sa však na 8 konverzných udalostí, ktoré sa dajú pre optimalizáciu kampane použiť.

V skratke, aj keď stránke obmedzíš zber dát, stále bude možné sledovať tvoj pohyb a udalosti, ktoré vykonáš. Facebook si ale vyberie iba tie, ktoré má stránka nastavené ako prioritné. Ak má stránka nastavenú konverznú udalosť „vložiť do košíka“ ako číslo jedna a ty si produkt do košíka dáš, tieto dáta budú zaznamenané.

Je to zmena k lepšiemu?

Facebook pixel síce počet konverzných udalostí obmedzil, no pre nás, ktorí ich nastavujeme, je to dobrá správa. Výberom najzásadnejších udalostí sa spresnil zber dát a tak získavame iba tie najdôležitejšie údaje zásadné pre obchodné výsledky.

Ak si bežný užívateľ, môžeš sa tešiť z možnosti obmedzenia zberu informácií o tebe. Ak si užívateľ nebežný a údaje z Pixelu zbieraš, utekaj si ho nastaviť po novom!

Nevieš ako na to? Sme tu pre teba!

Pustíme sa nielen do nastavenia pixelov, ale pokojne aj do kompletnej správy sociálnych sietí.

 

Stačí nám napísať

The end

Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.

Podobné články

Richard Malovaný

Bookni si nezáväznú konzultáciu.

Richard Malovaný

strategy director
richardmalovany@kreativgang.sk Zarezervovať meeting