info@kreativgang.sk

Marketing stratégia COVID-19: Ako robiť marketing počas karantény a vyhnúť sa kríze?

11. mája 2020

Mnohé firmy znižujú svoje náklady, kde je to možné. Je to pochopiteľné, keďže spoločnosť je plná strachu a očakávaní.

Dôležité však je uvedomiť si realitu a neskrývať sa pred ňou. Zmieriť sa so stratením niektorých klientov a nezblázniť sa z toho. Mnohé firmy jednoducho musia znižovať náklady, či chcú či nechcú. Neberte to tragicky, ale hľadajte v svojej ponuke službu, ktorá podnikateľom pomôže v raste aj počas krízy. Aj my v gangu sa neustále zamýšľame ako robiť veci lepšie, ako podržať našich klientov, ako im pomôcť v ťažkých časoch.

Okrem našich opatrení, ktoré sme pre podnikateľov urobili, spísali sme pre vás pár rád ako robiť funkčný marketing aj počas karantény.

Upravte marketingovú stratégiu

Počas bežnej hektiky na marketingovú stratégiu a jej vyhodnocovanie ostáva vždy málo času. Našim klientom preto odporúčame, aby využili karanténu a čas navyše na jej úpravu. Premyslite kampaň, ktorá môže priniesť reálne výsledky. Prehodnoťte, aké média budú fungovať najlepšie a zároveň budú cenovo dostupné. Nastavte si meranie úspechu kampaní a nenechávajte to na náhodu.

Nebojte sa investovať do médií

Ceny mediálneho priestoru klesajú snáď každým dňom. Nebojte sa využiť príležitosť byť viditeľný za štvrtinu bežnej ceny. Televízia, print, rádio či iné ceny spotov išli dole. Využite to vo svoj prospech. Ak môžete, nakúpte mediálny priestor teraz aj na obdobie dopredu. Premyslite si vhodnú stratégiu na jeho využitie a buďte firmou, ktorá počas krízy vyrastie.

Pripravte topkovú online kampaň

Nestíhame sa čudovať, akým spôsob klesajú ceny v online marketingu. Sociálne siete majú obrovský výtlak za rekordne nízke ceny. Štúdie ukazujú, že práve firmy, ktoré investovali do budovania brandu počas krízy, majú násobne lepšie výsledky po skončení krízy. Je pravda, že všetci riešia karanténu a témy s ňou spojené. Netreba však zabúdať, že karanténa či kríza raz skončí.

Je teda otázka, či po nej budete začínať od nuly alebo budete budovať brand aj počas nej. Naše odporúčanie je jasné. Marketing je dlhodobá aktivita a zastavenie dnes, má dopad na obchod a predaj zajtra, pozajtra aj o rok.

Online marketing je lacnejší ako pred krízou napriek tomu, že zákazníci trávia viac času na internete. Nájdite vhodný spôsob ako zákazníkov zabaviť, ako pomôcť alebo podporiť komunitu. Ak to urobíte dobre, zákazníci si vás zapamätajú a v čase nákupu vás budú preferovať.

Nezabúdajme, že tí, ktorí akčne reagujú aj v čase krízy sú úspešní. Firma McKinsey vo svojej štúdii sledovala 1.000 amerických firiem počas poslednej recesie. Štúdia ukazuje, že firmy, ktoré investovali do marketingu a pozerali sa na problém z dlhodobého hľadiska boli úspešnejšie a po kríze rástli.

Situácia sa na trhu sa zmenila. Doba sa zmenila. Zmenil sa spôsob, akým firmy pristupujú k téme Covid-19 a aktuálnej situácii. Múdri marketingoví manažéri či agentúry intuitívne a empaticky adaptujú komunikáciu svojich klientov tak, aby boli úspešní. Buďte pozitívni, avšak nie ignorantskí.

My v gangu rozmýšľame dlhodobo, nie krátkodobo. Sami sme zvedaví, čo nová situácia prinesie a aký bude marketing po nej. Veď nezabudnime, víťazi vyšli z krízy.

The end

Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.

Podobné články