info@kreativgang.sk

Marketingové minimum o TikToku

15. júla 2020

Sú cieľovou skupinou tvojho biznisu post-mileniáni? Tínedžeri, ktorí majú mobily a tablety prirastené k rukám a sociálne siete sú súčasťou ich sveta? Oslov generáciu Z na TikToku. Na aktuálne najsťahovanejšej aplikácii na svete trávia až 45 minút denne.

Čo je TikTok? 

Najskôr to bola čínska ByteDance, neskôr tanečná Musical.ly. Teraz je vytuningovaná verzia známa pod menom TikTok. Aplikácia TikTok umožňuje nahrávať videá, ktoré s pridaním hudby, filtrov, hashtagov a efektov pošleš do sveta. Podľa údajov z konca januára tohto roka dosiahol TikTok 800 miliónov používateľov.

Čísla nepustia 

Vieš, čo má spoločné Tic Tac a TikTok? Oboje sú návykové. TikTok je okrem toho aj veľmi interaktívny a rýchly. Rast obľúbenosti potvrdzujú štatistiky. V prvom kvartáli 2020 bol TikTok najsťahovanejšou aplikáciou na svete. Prekonal aj Facebook, Instagram a Snapchat. Priemerný denný čas, ktorý mladí vo veku 16 až 24 rokov trávia na TikToku sa odhaduje na 45 minút. TikTok je dostupný vo viac ako 150 krajinách sveta. Zo štatistík vyplýva, že používatelia TikToku využívajú viac Youtube ako Instagram. A osoby aktívne na Facebooku takmer vôbec nevyužívajú TikTok.

3 veci, ktoré na TikToku šliapu

Výzva alebo challange je aktivita fungujúca na TikToku dokonale. Ak sa rozhodnete nejakú spustiť, mala by byť zaujímavá (čítaj zábavná a odvážna) a jednoducho realizovateľná. Spustením takejto výzvy „prinútite“ používateľov k vytvoreniu vlastného unikátneho obsahu. Videá generuje priamo cieľovka, a to označovaním a vyzývaním ďalších používateľov – budúcich zákazníkov vašej značky. Snáď najznámejšia výzva bola #icebucketchallange, ktorá prebiehala aj na Instagrame. Počas pandémie korona vírusu sa výzvy #distancedance zapojila svetová influencerka @charliedameilo, ktorej príspevok videlo 6,4 milióna ľudí. Známe virálne challange sú #levelupchallange či #wipeitdownchallange s miliónovými vzhliadnutiami.

Tutorials & Collaborate   

Okrem zábavy prináša TikTok aj edukáciu v rôznych oblastiach. Fungujú návody na líčenie či cvičenie, maľovanie aj natáčanie. Marketingovo úspešné sú TikTok spolupráce. Značka Superdry využila k propagácii svojej značky práve spoluprácu. Tanečnú choreografiu austrálskej influcenerky @sarahmagusara tancujúcej na skladbu Where Is Hurts videlo za 24 hodín 35 miliónov ľudí.

Si z Generácie X alebo Y, pozeráš videá na TikTokunerozumieš im? Je to v poriadku. Kým obrázkový Instagram je očiam lahodiaci, rýchly videobsah na TikTok je plný autentických videí nižšej kvality. Jeho rast je raketový a marketingový svet mu právom venuje pozornosť. Chcete využiť tento nástroj, no netušíte ako? My vieme. Sme kreatívna marketingová agentúra. Pripravujeme reklamné kampane, spravujeme sociálne siete, tvoríme weby a venujeme sa tvorbe firemnej identity. Poď do toho s nami.

The end

Alebo nie?
Ak ťa článok zaujal a máš otázky napíš nám. Sleduj Gang na sockách alebo odoberaj newsletter.

Podobné články